Styczeń 29, 2019

Postawa, wzmocnienie, zdrowie

Zdrowy kręgosłup

Zajęcia zdrowy kręgosłup mają charakter zarówno profilaktyczny jak i terapeutyczny w zakresie bólu pleców i skrzywień kręgosłupa. Obejmują ćwiczenia rozluźniające, mobilizujące, wzmacniające, równoważne i rozciągające poszczególne grupy mięśniowe. Nauka oddychania i utrzymania odpowiedniej postawy (stabilizacji) ciała są wplecione w tok lekcji. Podczas ćwiczeń wykorzystywany jest różnoraki sprzęt, a przede wszystkim piłki rehabilitacyjne (duże fit ball, małe easy ball) i nie tylko. Wykorzystywane w treningu ćwiczenia na bazie pilatesu wzmacniają także głębokie partie mięśniowe. Zajęcia polecane dla wszystkich.

Harmonogram:

wtorek: 19:00-20:00 - Ola

EasyBall

Piłka Easy Ball o średnicy 25 cm jest wykonana z miękkiego, przyjemnego tworzywa i doskonale urozmaica klasyczne zajęcia fitness. Podczas treningu piłka ta pomaga poprawić siłę mięśniową, ich elastyczność oraz bardzo dobrze wpływa na głęboką stabilizację kręgosłupa. W trakcie zajęć zwraca się szczególną uwagę na technikę wykonywanych ćwiczeń.

Harmonogram:

środa: 19:30-20:30 - Magda

Pilates / (piłki) wzmacnianie

Zajęcia mieszane - na początek seria ćwiczeń wzmacniających o średniej intensywności, dla każdej grupy wiekowej. Następnie zajęcia Pilates z piłką. Zestaw ćwiczeń izometrycznych z piłką zmusza do pracy całe ciało, w szczególności najgłębiej położone mięśnie: nóg, miednicy małej, pleców i ramion. Wykonywane wolno zgodnie z instrukcją pomagają wymodelować ciało bez zbędnego rozbudowywania, wzmocnią je i ujędrnią.

Rozciągnij swoje mięśnie

Piłka, pomaga rozwinąć zmysł równowagi oraz czucie głębokie ciała, dzięki czemu nabiera ono lekkości i gracji przy poruszaniu. Jak mawiał Joseph Pilates twórca tych ćwiczeń: " Po 10 sesjach poczujesz różnicę, po 20 zobaczysz różnicę, a po 30 będziesz miała nowe ciało". Pilates z piłką to ćwiczenia dla ciała, urody i ducha. Pomogą ci zbudować smukłą i jędrną sylwetkę, poprawić metabolizm i samopoczucie, wyciszyć się. Ta forma aktywności wskazana jest dla wszystkich bez względu na wiek i płeć.

Harmonogram:

piątek: 19:00-20:00 - Alina

Poranek (już wkrótce)

Ruch " Na dobry początek dnia "
Zajęcia mają na celu obudzić ciało " Na dobry początek dnia ", w konsekwencji pozbyć się uporczywych dolegliwości i zadbać o dobrą postawę na cały dzień.

W trakcie zajęć spotkasz się z takimi formami jak:
- Zapoznanie się z prawem rotacji kończyn i ich poprawnego aktywowania
- Pracy z własnym ciężarem ciała.
- Nauczysz się automasażu
- Uruchomisz kręgosłup we wszystkich zakersach / płaszczyznach
- Poznanie mapy krańcowych ruchów
- Praca nad kordynacją
- Wzmocnienie struktór osłabionych a rozlóźnienie tychy które są nadmiernie napięte
- Praca z oddechem w trakcie ruchu
- Praca z oddechem jako poprawa układu odpornościowego i redkukcja stresu

Wszystko czego się nauczysz na zajęciach, po pewnym czasie będziesz w stanie sam/sama zastosować techniki które wpłyną na lepsze samopoczucie.


Ćwiczenia mięśni dna miednicy (od 16 kwietnia)

Cztery lata temu zaczęłam stosować trening mięśni dna miednicy na sobie, ponieważ dowiedziałam się, że wpływa on korzystnie na całe ciało, a zwłaszcza kręgosłup, który z racji zawodu miałam przeciążony. I tak zaczęła się moja fascynacja Dnem Miednicy. 
Pracuję głównie z kobietami pomagając im w wypracowaniu świadomości swojego ciała podczas życia codziennego, co działa również profilaktycznie, przygotowując kobiety do ciąży i dźwigania rosnącego dziecka, a następnie spokojniejszego porodu. Trening wzmacnia dno miednicy kobiet, które już rodziły, niedawno ale i wiele lat temu utrzymując narządy rodne na właściwym miejscu i zapobiegając m.in. takim chorobom jak nietrzymanie moczu. Poprzez proste ćwiczenia i zasady nie będziesz już więcej obciążać swojego dna miednicy, a dodatkowo je wzmocnisz. Silniejsze będą również mięśnie posturalne, dzięki którym przestaniesz się garbić. Nie rodziłaś, nie planujesz? Te zajęcia są również dla Ciebie, pokazują nowe możliwości ciała poprzez pracę z mięśniami głębokimi. 

Zapraszam Alicja- fizjoterapeutka, certyfikowana terapeutka BeBo- Treningu Mięśni Dna Miednicy wg. szwajcarskiej szkoły Beckenboden, rekomendowanej przez Polskie Towarzystwo Uroginekologiczne.


Harmonogram:

wtorek: 17:00-18:00 - Alicja

AUTOMASAŻ I RELAKS

NOWE ZAJĘCIA MAJĄCE NA CELU WZBUDZENIE ŚWIADOMOŚCI WŁASNEGO CIAŁA I POZYSKANIE UMIEJĘTNOŚCI POMOCY SOBIE W RÓŻNYCH DOLEGLIWOŚCIACH ORAZ UMIEJĘTNOŚCI RELAKSOWANIA CIAŁA I UWALNIANIE GO OD NAPIĘĆ.
KORZYŚCI:
 UKŁAD KRĄŻENIA – począwszy od pracy serca, poprzez krążenie krwi do oczyszczania organizmu z toksyn
 UKŁAD MIĘŚNIOWY – Lepsza praca układu mięśniowego, kości i stawów
 LEPSZA PRACA UKŁADU LIMFATYCZNEGO- węzłów chłonnych a co za tym idzie lepsza odporność
 KORZYSTNE ODDZIAŁYWANIE NA NARZĄDY WEWNĘTRZNE

Zajęcia prowadzi Maciej- fizjoterapeuta, miłośnik ludzkiego ciała i ruchu
Fizjoterapia wg Macieja jest holistycznym spojrzeniem na ciało klienta. Współpraca z naszym terapeutą to proces poszukiwania przyczyny dysfunkcji, terapii i utrwalenia efektów terapeutycznych w życiu codziennym lub w uprawianym sporcie.

Harmonogram:

wtorek: 20:00-21:00 - Maciej

Przyjdź na trening i zacznij ćwiczyć z nami!

Skontaktuj się

Zostaw swój adres

Twoje imie i nazwisko

I wiadomość którą chcesz nam przekazać